Velkommen til Odden Kirke

Oddencafeen i Forsamlingshuset
20 kr. for kaffe og brød

Onsdag 4.9, kl. 10-12. ”Den vise gamle” –
Fortællinger om menneskets visdom og gensidige forpligtelse.
Fortalt af den formidable fortæller, Bodil Rahbek, medlem af Danmarks Fortælleforening.

Onsdag 2.10, kl. 10-12. Antuneta’s Børnehjem -
Mine 30 børn i Uganda. Ved Dorthe Pedersen, lærer og konsulent, som fra sin tid som ansat i Mellemfolkeligt Samvirke, fortæller om sin udstationering i det bjergrige Uganda. Her sikrede hun, at 30 børn og en gammel dame fik skolegang og tag over hovedet. Nyligt besøgte dem igen, børnene er nu voksne med egne familier.

Onsdag 6.11., Kl. 10-12. Lumsås-Oddens konstituerede sognepræst Pernille Lydeking Svenningsen fortæller.

Stemningsfuld orgelstund

Odden Kirke, fredag 1.9., 4.10., 1.11. kl. 17-17.30.
Fleming Dreisig, Oddens og Lumsås` organist, spiller en række lytte-venlige, glade og alvors-fulde kortere musikstykker. Alle er velkomne til denne afveksling i dagligdagen.

Kustoder i Odden Kirke
Mød kustodelaugets fortællere i Odden Kirke og få historien om kirken og Odden– fra uge 26 til uge 31, tirsdage 14.00-16.00, onsdage 10.00-12.00, torsdage 14.00-16.00

Sommersang i Odden Kirke
Onsdag 31.7., kl. 19.00.
Der synges fællessange i udvalg fra vores omfattende sangskat. Samt høres stemningsfulde sang-indslag af vores kirkesanger Alice Sarp, akkompagneret organist Flemming Dreisig, der samtidig vil spille udvalgte stykker.

Sogneudflugt ved Odden og Højby sogne
Sogneudflugt til forfatternes Rørvig, Hundested havn og Frederiksborg slot.

Torsdag d. 15. august.
Fælles sogneudflugt for Højby og Odden sogne - dagens program er følgende:
9.10 opsamling v. Odden brugs, 9.30 opsamling v. p-pladsen ved Højby præstegård.
Første stop er formiddagskaffe ved Rørvig kirke. Her fortæller sognepræst Sten Hartung om forfatternes Rørvig. Så tager vi færgen til Hundested og spiser frokost på Halsnæs bryghus. Derefter går turen til Frederiksborg slot: Danmarks nationalhistoriske museum. Her fortælles om 500 års danmarks-historie i portrætmalerier, historiemaleri, møbler og interiør.
Vi drikker medbragt kaffe ved slottet. Forventet hjemkomst kl. ca. 18. Pris 250 kr. (ekskl. drikkevarer til frokosten).
Betaling foregår i bussen med MobilePay eller kontanter.
Tilmelding sker til Jørgen Revsbech,
gerne mail til revsbech@hansen.mail.dk
eller på tlf. 61 79 39 18
- med angivelse af navn og telefonnummer – senest d. 1.8.

Litteraturkreds

”Tro for tvivlere” af Esben Kjær og
“Skæld ud på Gud” af Preben Kok.
Starter tirsdag den 10.9. kl. 19-21 i konfirmandstuen, Præstestræde 7a, Overby på Sjællands Odde – med Esben Kjærs lille velskrevne bog i serien "Kristendommen ifølge".
Den lægger op til debat om helt centrale eksistentielle og åndelige spørgsmål; Er jeg Gud i mit eget liv? Hvad har Gud magt over? Hvad har jeg magt over? Lægger jeg mit liv i Guds hænder? Hvilke dele af mit liv? Hvordan?
Hvis der er interesse for det, fortsætter læsekredsen med at tale om de samme spørgsmål med udgangspunkt i Preben Koks lille, dybe og også meget velskrevne bog: “Skæld ud på Gud”.
Preben Kok kommer på besøg 29. oktober, kl. 19.00, Lumsås sognegård.

Kirkemusikfestival

Onsdag 9.10., kl. 19 i Odden kirke.
Besøg af Sct. Nicolai Cantori og Køge kirkes organist og kantor Anne Kirstine Mathiesen.
Cantoriet er Køge Kirkes voksenkor. Et ligestemmigt kor, som består af tidligere medlemmer af Køge Kirkes Pigekor eller sangere med tilsvarende korerfaring og nodekendskab.Cantoriets repertoire spænder vidt; fra klassisk barokmusik over Fauré og Mozart til helt moderne værker af ex. Bob Chilcott, John Rutter, Eleanor Daley m.fl.

Høstgudstjeneste i Lumsås-Odden pastorat
Årets høstgudstjeneste 22.9, kl. 10.30 i Lumsås Kirke.
Høsten og frugten og årstiden fejres i gudstjenesten, med efterfølgende høst-traktement.

Fælles foredrag i Lumsås-Odden-Højby

ARVEGODS – GIV VISDOM VIDERE
Ved Preben Kok, præst og forfatter - kendt fra TV: ”Skæld ud på Gud”.
Tirsdag 29. oktober, kl. 19.00 i Lumsås sognegård.
Når et menneske har levet i over 70 år, har det samlet en masse nyttig viden, fortællinger og erfaring, som ofte har været givet videre i generationer.
Gennem forældrene, familien, morgensangen, bibelhistorierne og skolen, den almene dannelse, kirken og den danske sangskat - som arvegods.
Til gavn i både vanskelige og lykkelige situationer som almengyldige ledsagehistorier eller visdom.
Nutidens yngre generation navigerer i en individualistisk livsstil, hvor de fleste ønsker at være unikke. Mange af de værdifulde ledsagehistorier synes glemt, selvom nutiden ofte mangler noget at læne sig op ad når livet brænder på.

Allehelgensgudstjeneste i Lumsås-Odden pastorat
Søndag 3.11, kl. 17.30 i Odden Kirke.
På allehelgensdag mindes vi voresafdøde, i slægters gang og nu. Under gudstjenesten læses navnene på årets afdøde i Lumsås-Odden Pastorat op, og der er mulighed for at tænde et lys eller flere i kirken.

Julekrybbeværksted
Lørdag, 23.11, kl. 10-15. På Odden skole, billedkunstlokalet.
Lav din egen julekrybbe sammen med dine børn eller børnebørn.
Vi har papir, farver og pensler, stjerner og lys, Jesusbørn, dyr, hø, men du kan også medbringe egne materialer. Ingen tilmelding, spørgsmål rettes til Tove og Hans: 4 033 14 61.

« forrige top næste »

Infobox News03