Fra vugge til grav

Dåb

Dåben ligger i højmessen om søndagen – i menighedens fællesskab. Dog fastlægges der i Lumsås-Odden Pastorat lørdagsdåb – en hver 4. måned, i alt 3 gange årligt, hvor den første forespørgsel, senest en måned før, afgør hvilken kirke det bliver i.

Alle, som bor i Odden Sogn, kan få sit barn døbt i Odden Kirke. Er man udensogns bør man lade sit barn døbe i det sogn, man er hjemmeboende i, men har man en særlig tilknytning til Odden sogn og Odden Kirke, kan man efter en samtale herom få sit barn døbt på udvalgte datoer.

Voksendåb foretages også i Odden kirke efter dåbsoplæring. Der ringes i god tid til sognepræsten for at bestille tid til dåb og tid til dåbssamtale.

Kontakt Oddens sognepræst Kristian Massey Møller, Præstestræde 7, Overby, 4583 Sj. Odde– tlf. 59 32 62 96. E-mail: krmm@km.dk

Konfirmation

Alle, som bor i Odden Sogn, eller som har tilknytning hertil, og som er døbt og følger et konfirmandhold, kan blive konfirmeret.

Kontakt Oddens sognepræst Kristian Massey Møller, Præstestræde 7, Overby, 4583 Sj. Odde– tlf. 59 32 62 96. E-mail: krmm@km.dk

Konfirmationsdatoer: Konfirmander

Vielse/Velsignelse

Alle, der bor i Odden sogn, eller som har tilknytning hertil, kan blive viet i kirken.

Hvis et brudepar ingen tilknytning har, kan parret efter samtale og begrundet ønske, og hvis det er praktisk muligt, betale for en vielse/velsignelse.

Der tages kontakt til sognepræsten for at reservere tid til vielse og samtale. Tidligst 4 måneder før vielsen laves en prøvelsesattest på kommunekontoret i parrets bopælskommune. Husk prøvelsesattest og dåbsattest/skilsmissepapirer til samtalen.

Kirkepyntning aftales med graveren.

Begravelse/Bisættelse

Beboere i odden sogn og medlemmer af folkekirken betaler 0,- kroner for erhvervelse af gravsted på Odden kirkegård.

Da vi ønsker at se kirkegården velholdt, kan man i stedet for selv at renholde sit gravsted få kirkegårdens medarbejdere til at renholde et gravsted, lægge gran på til jul og evt. plante sommerblomster.

Kirkegårdsvedtægter for Odden Kirke

For nærmere oplysninger kontakt graveren på 23 23 92 02/graver@oddenkirke.dk.