Renovering af kalkmalerier mm

Projektet er muliggjort via støtte fra Augustinusfonden, Den A.P.Møllerske Støttefond samt Kirkeministeriets Kirkeistandsættelsesordning.

Nationalmuseet har lavet pdf filer, som beskriver arbejdet med renovering af kalkmalerierne, de kan ses her.

Fotos fra projektet kan ses herunder.

August: Nationalmuseet er startet på renovering af kalkmalerierne.

Imens vi venter på kirkens færdiggørelse vil jeg lige vise et par billeder af orglets nye placering. Orglet er kommet på plads og firmaet Frobenius, som har opgaven, er ved at sætte piberne i igen. Nationalmuseet vil gå i gang med kalkmalerierne omkring 1. august og det er en større opgave.

I denne uge er gulvet i tårnet blevet færdigt til at orglet kan blive skilt ad og flyttet derud. Nedtagningen af orglet forventes at tage flere uger”.

Denne uges projekt i kirken har været at få de gamle bænke i tårnet taget ned og båret væk ind i våbenhuset og selve skibet, som det kan ses af billederne. Samtidig ses det, at der er sat en plastskillevæg op indtil skibet for at beskytte mod det støv, som naturligt forekommer, når der arbejdes. Nu venter vi på, at Nationalmuseet skal gennemgå arealet under bænkene.